пʼятницю, 16 травня 2014 р.

Модуль 11. Рефлексія

   
 З усього того, чому я навчилася на цьому тренінгу, на мою думку, найефективнішим для навчання моїх учнів буде можливість відчути переваги та особливості роботи в команді, сформувати вміння самостійно отримувати знання та застосовувати на практиці.

   Було цікаво.

четвер, 15 травня 2014 р.

Модуль 10. Рефлексія

   Цей модуль допоміг мені з’ясувати мою роль фасилітатора в навчанні учнів за методом проектів. Фасилітація відіграє суттєву роль у рівні самостійної роботи учнів над проектом. Наскільки вдало та зрозуміло для учнів, вчитель зможе скласти план роботи над проектом, підтримувати та допомагати в ході роботи над проектом, залежить їх свідома та самостійна робота. Також і вчитель буде затрачати менше часу на коригування процесу роботи.

Модуль 9. Рефлексія

  Цей модуль допоміг мені зробити такі висновки щодо того, як учні можуть самі спрямовувати себе у навчанні та про роль і місце диференційованого навчання: 

  • найефективніше людина засвоює ту інформацію, яка їй цікава. Робота над позаурочним проектом дозволяє учням свідомо прийняти рішення про участь, тобто початкова мотивація йде з боку учня. Якщо ж проект виконується під час уроків при вивченні певної теми, формування мотивації залишається такою ж проблемою, як і при традиційному "безпроектному" навчанні. Особливості проектної технології, наприклад, можливість вибору своєї ролі у проекті, частково знімають проблему; 

  • працюючи над проектом, учні отримують можливість задовольнити власні навчальні потреби, наприклад, учень, який цікавиться графікою, може більше часу приділити розробці ілюстративного матеріалу.

середу, 14 травня 2014 р.

Модуль 8. Рефлексія

     Цей модуль допоміг мені обдумати, що означає «оцінювання, зосереджене на потребах учнів», а саме я зрозуміла, що оцінювання має відбуватися постійно протягом проекту та вимагати оцінювання всіх вказаних у навчальних цілях знань та навичок; оцінювання, що будується навколо навчальних потреб учнів, має  акцентувати увагу як на змісті навчальної теми, так і на навичках 21 століття; форми оцінювання мають критерії, що тісно пов’язані з цілями, та дескриптори, що описують рівні сформованості навичок та рівні засвоєння знань, які відображаються в кінцевому продукті проекту, що розробляється учнями; щоб визначити рівень розуміння учнями теми, їх знання та якість учнівських робіт, їх демонстрації, використовується підсумкове оцінювання. У цьому модулі я поділилася з учасниками тренінгу прикладами учнівських робіт; обговорила ідеї із залучення учнів до процесу оцінювання; проаналізувала те, як учні самі проводять оцінювання; доопрацювала плани оцінювання; створила форми для підсумкового оцінювання; переглянула та оцінила приклади учнівських робіт.

Модуль 7. Рефлексія

       Як можна ефективно використовувати інформаційно-комунікаційні технології для підтримки та оцінювання процесу навчання учнів?
    Робота над проектом передбачає створення різноманітних додаткових матеріалів. Це, звичайно, слід використати для формування вміння добирати форму подання матеріалу залежно від задачі, яка на цей матеріал покладається. Презентація для супроводу усного виступу; публікація для ознайомлення учнів школи з планами або результатами; блог для обговорення робочих питань та рефлексії з можливим подальшим розширенням проекту за межі школи і навіть країни... Вдалий вибір форми подання інформації сприяє успішному виконанню проекту.


Процес оцінювання значно ускладнюється, оскільки:

  • з'являється багато різнопланових матеріалів, кожен з яких потребує розробки певних критеріїв оцінювання, а потім аналізу відповідності цим критеріям;
  • в умовах колективної роботи складно виділити, о отже й адекватно оцінити, внесок кожного окремого учнів.
     Можливо, тут стане в нагоді залучення самих учасників проекту до розробки критеріїв та подальшого оцінювання. Але ж вчителю цьому теж потрібно навчитись...

вівторок, 13 травня 2014 р.

Модуль 6. Рефлексія

Цей модуль допоміг мені поміркувати про те, які зміни може внести використання сервісів Веб 2.0 щодо спілкування та співпраці у навчання моїх учнів, а саме:
1.    як можна ефективно використовувати комунікації та співробітництво для покращення процесу навчання учнів та оцінювання;
2.    як навчити учнів безпечній роботі в Інтернеті;
3.    як використовувати сервіси Інтернету для спілкування та співробітництва, щоб покращити своє викладання та навчання учнів.
З'ясувала:
1.  що електронна пошта, чати, миттєві повідомлення, передавання голосу через Інтернет дозволяють учням спілкуватися з партнерами з різних країн світу через Інтернет;
2.   що блоги, вікі та он-лайн-документи для спільного редагування дозволяють учням співпрацювати в проектах завдяки тому, що учні діляться своїми роботами та коментують роботи інших в режимі он-лайн.

Модуль 5. Рефлексія

      Цей модуль допоміг мені поміркувати про те, що інтернет може бути потужнім інструментом для проведення досліджень, але потрібно обов'язково дотримуватись законів правомірного використання інформації.  Також учнів потрібно навчати критичному оцінюванню веб-ресурсів та зважати на цілу низку факторів при визначенні достовірності та цінності веб-сторінки для використання в проектах